Træning

Træning

Abonnement: Du kan træne på egen hånd efter grundig instruktion af fysioterapeut. Abonnementsordning.

 

Power Plate

Træningseffekt:

  • Forbedrer balance og fleksibilitet.
  • Forbedrer blodcirkulationen.
  • Forbedrer muskelstyrke og spændstighed.
  • Forbedrer afspænding og reducerer stress.
  • Forøger stofskifte.
  • Lindrer kroniske smerter.
  • Medvirker til vægttab.
  • Mindsker mængden af cellulite.
  • Stimulerer til tættere knoglestruktur (fx.til osteoporose).

Træning med Power Plate bygger på en anden metode end sædvanlige træningsmaskiner.

Med Power Plate skabes muskelpåvirkningerne gennem en vibration i maskinen og ikke ved bevægelse af tunge genstande.

Power Plate anvender principperne fra accelerationstræning til at stimulere kroppens naturlige reaktion på vibrationer.

Power Platemaskinen virker ved,at en plade udfører hurtige vibrationer horisontalt og vertikalt.

Vibrationerne får kroppens muskler til at trække sig sammen mellem 25 og 50 gange pr.sekund.

Power Plate træning er utroligt effektiv og derfor anbefales korte træningssessioner af ca 15-25 minutter.

Træningen kan bruges enten alene fx. 2-3 gange ugentlig eller som supplement til anden træning.

 

Vi tilbyder‎ forskellige former for holdtræning: ‎

Træningscenter

Efterfødselshold : 8 x 1 time. Holdstart med 5 - 6 deltagere.

Mor skal i form efter fødslen.

Første og sidste gang individuel undersøgelse af kvindens knibefunktion.

 

GLAD-Artrose-skole: 1. gang : Individuel undersøgelse samt test, der afsættes 60 min.

2. gang : Gennemgang af træningsprogram.

1. uge : Teori 2 X 1 time.

2-7 uge : Holdtræning 2 X 1 time om ugen ( 12 gange i alt).

8. uge : Evaluering og retest.

Vi ser mange med slidte knæ og hofter, og derfor er der lavet et særligt projekt, som hedder " GLAD" - Godt Liv med Artrose i Danmark. Projektet er gennemtestet og der er påvist klar effekt af forløbet mhp. at forhindre og/eller udskyde evt. knæ- eller hofteoperation.

Tilbuddet består af et individuelt sammensat træningsprogram suppleret med undervisning og holdtræning.

Se endvidere www.glaid.dk

Parkinsonhold: 10 x 1 time, små hold.

Onsdag kl. 10.30 - 11.30

Målrettet funktionstræning i klinik og terræn.

Første og sidste gang funktionstest.

Pilates/ryghold: 8 x 1 time. Holdstart ved 6 deltagere.

Tirsdag kl.9.30- 10,30, kl.15.30 - 16.30 og fredag 10.30- 11.30.

Pilates træner kropsholdning og stabilitet. Forbedrer styrke og udholdenhed i

musklerne, specielt omkring rygsøjlen samt øger smidigheden. Der er focus på vejrtrækningen og korrekt

aktivering af de stabiliserende muskler.

Øvelserne foregår på gulv med eller uden redskaber som bolde og elastikker.

Sclerosehold: Torsdage kl. 16.30 - 17.30. Kliniktræning. Max 6 deltagere.

Træningen har fokus på koordination, balance og styrke.

 

 

Holdtræning

for kronikere: Almen funktions- og styrketræning i vores træningscenter.

mandag kl. 12.30-13.30

tirsdag kl. 10,00-11.30

onsdag kl. 13.30-15.00

fredag kl. 11.00-12.30

 

Osteoporosehold: Træningen foregår på små hold med 10-12 deltagere og er vejledt af 2 fysioterapeuter.Der er mulighed for

individuel hensyntagen. Der ingår både teori og træning.

Tilmelding til LOF .

 

Hatha Yoga : Onsdage 7.30-8.30 . Opstart 25/10-2017.

Torsdage 14.30-15.30 og 15.30 -16.30. Opstart 26/10-2017.

Undervisningen er hensyntagende og tilpasses den enkelte.

V. Lene Frandsen

 

Bold og elastikhold: Tirsdage 10.00-11.00 Opstart efter aftale ved mindst 6 deltagere.

Træning for hele kroppen på store træningsbolde og med elastikker.

v. fysioterapeut Mathias Westh Koefoed

Copyright © All Rights Reserved